Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Thursday 30 May 2013

MISS POISON IVY - PROLOGUE





MISS POISON IVY

Penipuan demi penipuan dalam percintaan,
Tidak lagi menjadikan dia sang pencinta yang setia..
Kini dia menjadi ‘poison ivy’ yang cantik tapi ‘beracun’..,
Bermain cinta dengan setiap lelaki tanpa ada kata setia…





Fasha Addryanaa


Prolog


            Nur Trissha Dannia binti Kamal Arrifin, seorang gadis yang manis dan polos langsung tidak disangka mampu menjadi seseorang yang sangat berbeza dari segi perwatakan dan perasaannya.

            Namun, itu semua bukanlah persoalannya. Apa yang menjadi sebuah tanda tanya adalah, mengapa gadis polos itu bisa berubah dengan sebegitu drastik sekali..

            Bisakah sang ‘Anggun’ menjadi dirinya seperti sedia kala, atau...adakah selamanya dia akan menjadi si ‘Poison Ivy’, bunga yang menawan tapi mampu membunuh setiap mangsanya.

            Menjadi seorang gadis yang sangat membahayakan bagi setiap kaum lelaki yang ada di atas muka bumi ini, dengan penampilan menggoda dan menawan yang mampu mencairkan hati setiap lelaki yang memandang ke arahnya.

            Dan siapakah sang ‘Arjuna’ yang mampu menjadi penawar buat hatinya yang lama dahulu terluka sehingga sang ‘Anggun’ berkeputusan untuk mempermainkan hati setiap lelaki yang jatuh tersungkur di kakinya, siapakah yang bisa menjadi penyelamat buat kaum Adam yang lainnya..?? Untuk itu, tiada siapa yang tahu kecuali Maha Pencipta Yang Maha Esa, kerana Dia yang mengetahui setiap segalanya.


            “Baby, do you need my help on anything..?? Just say it if you really want something, even anything in this world.

            “No thank’s, but i seriously didn’t want anything..just need some rest and spa should be ok perhaps, just to be calm.” “Let’s go then, i’ll make sure that you get the best therapy in the spa ever.

            “Should i pack a few of my personal stuff, just in case. Do you mind it Nik Khairull Adrian..??” “Of course not darling, i’ve no reason to stop you from packing a few of your  things.

            “All right then, it just..when are we going..??” “I prefer now if you don’t mind..”

            “Hurmm...” Sambil mengemas barang peribadi, sambil berangan mengingat masa lalu. Mengingat kembali cerita zaman kanak-kanak dahulu, kenangan bersama keluarga waktu kecil dulu kembali berputar ligat dalam kotak ingatan ini.




Bayan Baru, Pulau Pinang.
1998.


            Mempunyai ibu bapa dan ahli keluarga terdekat yang lain, seperti datuk dan juga adik beradik sudah cukup membahagiakan bagi seorang anak sepertinya.

            Seorang datuk yang melayannya dengan manja dan juga penuh kasih sayang, sepasang ibu bapa yang menyayanginya, seorang abang yang sangat melindungi dan seorang adik yang lasak.

          “Maa, babah mana maa..?? Nape babah tak ada kat sini maa..?? Babah buat apa maa..??”

            “Babah kerja Trissha, babah nak cari duit banyak-banyak untuk kita..nanti kita boleh pergi jalan-jalan, ye sayang..”

            “Mamaa, nanti babah nak bawak kita pergi Disneyland erkk..?? Sebab tu laa babah kerja kuat kan mamaa...”

            “Mana abang tau babah nak bawak kita semua pergi Disneyland..?? Abang tipu, babah selalu sibuk je..babah mana ada masa nak bawak kita jalan-jalan..”

            “Trissh mana tau apa-apa, ni antara abang dengan babah je..kan mamaa, ni hal orang lelaki je tau..”

            “What are you mumbling about brother, you’re too much..?? Abang jahat, abang tipu..”

            This is what we called brad, dah macam Brad Pit dah pun..tapi jangan salah sangka, brad yang dimaksudkan dekat sini adalah manja dan bukannya Brad Pit pelakon lelaki kacak kegilaan ramai selain Lee Min Ho dan Kim Ki Bum tu.

            Trissha, budak manja yang selalu je menangis bila diusik sikit oleh abang kesayangannya. Tapi masa kecik-kecik je laa, dah besar Trissha pun dah tak cengeng lagi.

            Brad Pit ohh Brad Pit, bestnya masa kecik-kecik..mama ngan babah selalu ada masa untuk kami. Nak jadi budak Brad Pit mama ngan babah sampai bila-bila boleh tak, agak-agak mama marah tak erkk..??

            “Abang, mana tidbits Trissh..?? Abang amik erk..?? Bagi balik tidbits Trissh, bagi balik..hhuuu...”

            “Alaa, abang ambik sikit je pun Trissh..tu pun nak mengada-ngada, menangis je tau budak buchuk ni..”

            “Aaa..abang yang usik Trissh dulu, siapa suruh..you do know how your sister was, but you still do it..”

            “Never change at all laa Trissh ni, i just take only a few of your tidbits..not all ok, Trissh ask laa mamaa and don’t judge me in prompt okay..”

           Macam-macam perangai si Trissha ni dengan abang dia yang satu ni, Muhammad Tarishh Arrief bin Kamal Arrifin. Dan terkadang perangai mereka boleh dikatakan sudah seperti anjing dan juga kucing, walaupun memang tidak dapat disangkalkan lagi bahawa terkadang perangai antara adik-beradik sudah sememangnya begitu.
           


No comments:

Post a Comment