Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Sunday 2 June 2013

CINTA TERINDAH - BAB 23






                        Bab 23


            Hem..huh..pukul 1.30 pagi dah ni,tak kan nak pergi juga..Huh..Tak sampai hati la pulak nak kejutkan Khai dari tidur lena dia,pergi sensorang je la..

            "Ehm..Huarghh..Em sayang..sayang siap-siap ni nak pergi mana..?" "Nak pergi pekena roti tisu ngan teh tarik..."

            "Tunggu pagi sikit lagi boleh tak sayang.." "Kalau abang nak sambung tidur, abang tidur je la..Yana boleh pergi sendiri.."

            Eih aku ni,nampak teruk je... "Tak..tak..tak..abang tak benarkan. Sayang tunggu abang tukar baju kejap, nanti kita pergi.."

            Cepatnya salin baju.. "Dah, jom sayang...." Hem..aku tak sangka yang Khai mampu berubah jadi seorang hubby and  papa yang caring  dalam tempoh about 3 years je.. "Ok...!"

            "Ha..dah sampai pun,jom la.." Wah,tau-tau je aku nak makan roti tisu kat sini..

            "Bhai.." "Ya adik, apa mau..??" "Roti tisu dengan gula satu, teh tarik satu, nescafe tarik satu..itu je.." "Wokey, sikijap lagi sampai...."

            "Abang ngantuk lagi eh..tunggu Yana habiskan semua ni dulu, pastu nanti kita balik eh.." Hai,nampak macam dah terliur je..

            "Nampak sedap  je..Kalau abang nak sikit boleh tak...??" "Ingatkan tak terliur tadi..." "Sayang suapkan abang ye..." "Nak kena suap jugak..."

            "Bhai..bagi roti tisu dengan gula lagi dua.." "Wokey adik..." Hemm,apa-apa je la hubby  aku yang sorang ni. Eh..memang la hubby  aku sorang je, takkan la tiga orang kut. Hahahah...


            Ehm, apa ni main lambai-lambai..kenal ke hah..?? Tak ada siapa pun kat belakang aku yang balas lambaian mamat tu..

            "Assalamualaikum..kamu Natasha bukan..?? Tengku Natasha Aryana..masih ingat ke aku ngga..?" "Ya, itu saya..kamu siapa ya..??" "Ini aku..Alfian Darmawan, teman kuliah kamu dulu, masa sich kamu ngga ingat.."

            "Kamu..Ya ampun Alfian, kamu tuh udah jauh banyak berubahnya ya..Eh, kenalin ini suami aku Syeikh Muhammad Khairil Idzuan, panggilnya Khai aja.." "Alfian..Alfian Ridzki Darmawan..selamat ya atas pernikahan kalian.."

            "Kamu lagi ngapain di sini..??" "Aku nyusul kamu, cadangnya mau minang kamu tapi ya..ternyata aku telat, kamu udah nikah dan bakal punya anak lagi.."

            "Emang kamu tuh slalu telat, coba aja kamu nanya ke teman yang lain..mereka pasti bilang hal yang sama."

            Aku ni bersembang sampai tak ingat suami..tengok je la muka Khai tu,dah macam ayam berak kapur mendengar Alfian kata yang dia nak meminang aku dulu..

            "Al, kamu lihat aja tuh..ada yang udah cemberut..Kamu sich, bercandanya berlebihan lagi.."

            "Ya ampun, maaf ya Khai kalo aku udah bikin kamu tersinggung..aku tuh cumaan bercanda soal tadi..Kamu jangan simpan dalam hati ya, karna aku emang kangen bangat ngusik istri kamu begitu dari waktu kita kuliah sama lagi.."

            "Oh tak, aku tak tersinggung kerna aku tau kamu berdua berteman rapat sejak dari universitas lagi..masa aku marah sama teman istri aku sendiri.."


No comments:

Post a Comment