Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Friday 31 May 2013

CINTA TERINDAH - BAB 14





                        Bab 14


           "Aku nikahkan kau, Syeikh Muhammad Khairil Idzuan bin Syeikh Abdul Waffi Muntazar dengan anakku, Tengku Natasha Aryana binti Tengku Khairul Adzhar dengan mas kahwin sebanyak RM1 800 tunai...."

            "Aku terima nikahnya Tengku Natasha Aryana binti Tengku Khairul Adzhar dengan mas kahwin tersebut tunai.." "Sah semua...??"

            "Sah...sah..." Doa dibaca dan di aminkan beramai-ramai, dan alhamdulillah selesailah sudah semuanya..

            Sebenarnya tak selesai pun lagi, majlis sarung cincin tak lepas lagi...Argghhh, nak aje aku lari dari sini tapi tak mungkin aku akan buat macam tu...aku takkan sanggup untuk buat macam tu....

            Aku tahu, meskipun aku tidak begitu rela dengan pernikahan ini namun aku tidak boleh berpatah balik..aku tidak akan mampu untuk berpatah balik kerana keputusan yang telah aku buat.

            "Wah romantik gila ni, lagi..lagi..lagi...bagi lagi aksi romantik, nanti I cuci and framekan and masuk dalam album ok..."

‘Hadziq...seriously you are an insane cousin that I’ve ever met in this world, you are nuts..totally nuts, did you know...??' 

'Apasal pulak pak cik tu nak suruh buat aksi 18 SX dekat depan para hadirin yang ramai dan membanjiri ruang rumah ini, dengan kehadiran kanak-kanak bawah 18 tahun lagi..sungguh aku termalu sendiri..’

Hatiku berkecamuk,dirasakan bagai hendak membalas dendam terhadap sepupu yang seorang itu...biar tebuk kepala atau badannya diserang dengan sepatu pengantin yang masih tersarung cantik di kakiku ini, dan hampir saja terjadi insiden yang tak terduga itu namun aku masih mampu menahan rasa hati.

            Sesaat aku merasakan bagai tak sanggup dan sesaat kemudian aku merasa sedih,tapi aku tak tau apa sebabnya...Dia mengucup dahiku dan di saat itu air mataku mulai jatuh berjuraian...

            Betullah kata seseorang tu, dalam duka ada terselit kebahagiaan...

            Dari jauh kelihatan seseorang sedang memerhatikan majlis yang sedang berlangsung dengan rasa hiba di hati...

            'Seharusnya aku yang berada di samping dia,bukan lelaki tu...' Inilah yang orang selalu katakan, terlajak perahu boleh diundur, tapi terlajak kata buruk padahnya...

            "Tuan Muda kita tak jadi pergi ke majlis tu ke...?? Tuan Muda nak pergi mana lepas ni...??" "Jom Pak Karim, kita bertolak sekarang...kita bertolak ke airport  terus, saya nak cari ketenangan kat tempat lain..."


            2 hari dah berlalu dan aku pun dah selamat diijab kabulkan dengan Khai. Walau apa pun,aku tak boleh patah ke belakang balik dan aku kena teruskan juga dengan keputusan yang aku dah buat.

            "Morning all, hai dik...takkan duduk kat rumah aje kut, adik ngan Khai tak nak pergi honeymoon ke...?? Tempat punya banyak yang best, dia nak duduk terperap kat dalam rumah je....haisy budak ni laa..."

            "Angah..Adik tak fikir nak pergi honeymoon lagi, tambah pulak dengan kerja kat office yang menimbun tu dan jugak, coffee house Adik dan Elena dah nak mula beroperasi tak lama lagi."

            "Apa pulak macam ni Adik...." "Lagipun Angah ,Adik lagi suka duduk kat rumah dari pergi tempat lain."

            Teruk jugak aku ni. "Kesian Khai tu Angah tengok, dah 2 hari terpuruk kat rumah. Adik dengan dia dah setuju tak nak pergi honeymoon ke atau, Adik dengan Khai nak honeymoon kat rumah je..?"

            "Angah ni merepek tak habis-habis,dah la..malas nak layan, lagi lama layan Angah ni lagi pening Yana jadinya...Angah tau tak....??"

            "Alah, macam laa angah tak tau...adik malas nak layan angah sebab adik lebih suka layan hubby adik tu, betulkan...??" "Weekkksss, piiraahhh...."

            “Ekspressnya adik ngan adik ipar angah ni,baru je nikah dah pening-pening tu...lepas tu siap dok uweekk uweekkk lagi, jangan kata dah melekat sudah..”

            “Apa yang angah merapu terlebih pagi-pagi ni angah, sihat ke tak angah adik ni..??”

            Bulan silih berganti, dan aku...meski ku tak begitu rela dengan perkahwinan ini namun,aku sudah mulai redha...

            Tanggungjawab sebagai seorang isteri telah aku jalankan dengan sebaiknya, namun aku masih tidak pasti apakah ianya sempurna atau tidak...

            Masih terngiang-ngiang pesanan mummy di pendengaranku..

            "Ingat Yana, syurga seorang isteri terletak di bawah tapak kaki suami...sentiasa taat dan patuh pada perintah suami, kalau tak tak dapat cium bau syurga..."
  
            Sedar tak sedar dah 4 bulan lebih aku dengan Khai kahwin, Abang Haiqal dengan Elena pun dah kahwin sebulan lepas aku kahwin.

            "Morning everybody, Angah..Papa kata pagi ni ada meeting,tak silap Adik meeting tu pukul 9."

            "Ya Allah..Angah lupa, thank's sebab ingatkan Angah. Ma..Haiqal pergi dulu ye, assalamualaikum." "Elok-elok bawa kereta tu."

            "Ma,Yana pergi dulu la..." "Breakfast dulu, dah..pergi panggil Khai, boleh breakfast sekali." "Ok Ma..Tapi sekejap je sebab Yana tak boleh lama, nanti lambat pulak pergi office."

            Eih..kenapa la Mama suruh panggil dia jugak? "Khai..Khai jom breakfast sekarang, nanti Yana lambat pergi office..cepat la.."

            "Panggil 'Abang' bukan Khai, lepas tu baru abang turun dengan sayang sekali, k."

            Eei..geram betul la dengan dia ni,buat orang sakit hati je. 'Nampaknya terpaksa la aku buat apa yang dia suruh tu.' Okey....

            "Abang..jom turun breakfast sekarang,nanti lambat pulak sampai office. Boleh ye." "Ok,not bad...Jom kita breakfast, lepas breakfast abang hantarkan sayang ok."

            "No thank's, I could drive by myself. Lagipun, abang...kan nak pergi kerja jugak, nanti lewat pulak." Sengaja aku tekankan perkataan abang itu...

            "Manja, makan banyak sikit..." "Hurm, cukup laa banyak ni mama...Yana pun dah lambat ni, takut CK sampai dulu dari Yana nanti..."

            "Hem, ok ma...Yana pergi office  dulu ye, assalamualaikum ma..." "Waalaikumussalam, hati-hati drive  tu..."

            "Morning Sofea, how was the day without me arround...??? Semua ok ke, and  CK macam mana time I  tak ada....??"

            "Morning our newly-wed, forget about office for a while...what about you, since you have been a wife...hemmm..??"

            "Just fine, and there's nothing so impressive to talk about....tapi kenapa I  rasa macam you're so really excited to know, and now not just you CK's coming....."

            "Natasha, I need you in my office in 10 minutes....you know just what to bring right, and get me a cup of coffee with one tea spoon of brown sugar ok...." "Just in a few minutes CK, and I'll be there with your cup of coffee....."

            Rasa macam tak sedap badan la pulak, tetiba je. Nak kata aku tak breakfast, aku dah breakfast  pagi tadi tapi maybe  sebab aku makan breakfast sikit sangat kut....

            "Sha..are you ok? Your face look so pale." "Yeah..I'm ok, maybe because I don't get enough sleep last night. Don't worry, jap lagi ok la."

            "Tapi I tengok muka you tu pucat sangat, kalau you nak I boleh temankan you pergi klinik."

            "It's ok, lagipun CK nak jumpa I kat dalam bilik dia kejap lagi. Erm Fea, kalau ada sesiapa call  tanyakan I, you cakap yang I ada discussion dengan bos..Ok laa, I nak pergi pantry jap...wanna make a cup of coffee for CK..."

            30 minit sebelum lunch baru habis discussion. Keluar je dari bilik bos, pandangan aku terus jadi kabur and after that I didn't know what happen.

            Ouch, sakitnya kepala aku.. 'Apa dah jadi tadi hah?' "Natasha..Oh thank's God, akhirnya you sedar juga"

            Huh, sedar..apa yang dorang merepek ni? "Sha, you tau tak..you've faint almost about 10 minutes,you know." "What..??"

            "Natasha, are you all right? Sofea kata dari sebelum you masuk bilik I, your face've look so pale. Better you go  to the doctor now, Sofea and Razman will accompany you."

            "Tapi CK, kerja I yang menimbun tu macam mana? Kalau I pergi klinik, nanti you suruh I ambil MC for 2 or 3 days pulak."

            "I give you 1 week MC, so you rehat secukupnya sampai you betul-betul fine...No..no... no..no more excusses Tengku Natasha Aryana, I don’t want your hubby to think that I’m pushing you to hard on work matter...nanti dia ingat I dera you pulak.."

            Hai..baru masuk setengah hari kerja, dah kena balik rumah. "Sofea..I rasa tak payah la pergi klinik, I nak balik rumah terus. You jangan risau la, I tak apa-apa..maybe I pengsan sebab keletihan, that's all."

            "Tapi Tasha..kalau bos tanya macam mana? Kalau you tak nak pergi klinik hari ni, sebelum masuk kerja balik you pergi klinik ok. Entah-entah you pengsan sebab you pregnant  tak, mana la tau kan."

            "Eei..awal lagi la, so that's possible Fea." "Hello..boleh jadi juga you memang pregnantjust you je yang tak sedar sejak bila you pregnant."

            "Mana mungkin you lebih tau dari I Fea, it's so really impossible for you to know more than I'm....Tapi ye laa kan, you ni kan lebih berpengalaman dari I dalam hal ni..."

            "Haa, tau pun you...tapi I ingat kalau ada rezeki I nak tambah anak sorang dua lagi, anak I yang sulung tu pun dah masuk dua tahun dah..."

            "Tapi you pun tau kan yang I ni pun a bit workahollic, so I pun tak berapa nak sure whether I'm pregnant or what...apa pun, I selalu doakan untuk you supaya dapat tambah baby  cepat-cepat....”

No comments:

Post a Comment