Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Thursday 23 May 2013

BILA HATI PUN BERBICARA

Bila hati mencintai
Aku tak pasti
Bila hati menyayangi
Aku tak duga
Bila kasih pun menjelma
Aku tak tau
Bila hati mengingati
Aku cuba untuk lari

Cinta, sayang dan kasih
Memang bisa hadir
Tapi bisa juga lenyap

Di suatu saat ia bersembunyi
Di suatu sudut yang tak pasti
Di dalam hati pun jadi
Di dalam mimpi..??
Mungkin

Aku cuba menjauhi
Aku cuba menghindari
Tapi..
Makin ku jauhi
makin dekat dia datangi
Makin ku hindari
makin makin rapat dia dihati

Ya Allah
Aku penat
Aku lelah berlari darinya
Menghindari dirinya
Pantas aku bersujud pada-Mu
Memohon petunjuk dari-Mu

Petunjuk agar aku tidak terleka
Agar aku tidak terluka
Agar aku tetap dalam jalan-Mu

No comments:

Post a Comment