Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Thursday 30 May 2013

CINTA TERINDAH - BAB 8





                        Bab 8


            Tau-tau Sam pun ada kat situ,tau pun sebab aku terlanggar dengan dia.Hehee...

            "Tak nampak orang ke? Lain kali jalan tu pandang la depan,bukannya atas,bawah,kiri,kanan,belakang." Dah dia main langgar je,aku pun sergah la dia.

            "Sorry..sorry..sorry miss,I'm so sorry. Wait,are you Tengku Natasha Aryana Tengku Khairul Adzhar right. I'm Sam."

            'Sam..Sam mana pulak ni? Aku tak kenal pun mana-mana Sam.' Melihatkan aku terpinga-pinga, terus dia memberitahu nama sebenar dia.

            "Aku la, Shamsul Mikhail. Apa la yang kau fikirkan, sampaikan aku pun kau tak ingat."

            Ingat siapa la tadi. Tapi, kenapa pulak muka si Mikhail ni nampak berbeza...sangat-sangat berbeza dan totally lain dari dia yang dulu.

            "Eh Arieza,betul ke mamat ni Mike? I rasa macam kenal je, tapi betul ke dia ni Mike?"

            "Dia ke..mafia dalam kelas kita dulu tu, bukan ke kering macam papan sekeping? Eih, tak caya la..berbeza giler dulu dengan sekarang, dulu punya la kering tapi sekarang..sasa gilerw."

            Arieza ingatkan skarang semua dah berubah, tapi mungkin jugak masih ada sesuatu yang tak pernah berubah.

            "Hei, aku tau la.Dulu masa semua panggil aku Mike, memang aku kurus kering. Tapi korang tak tau, macam-macam aku buat untuk dapatkan body camni. Ok la,aku nak pergi jumpa someone important..takut dia merajuk pulak kalau aku lambat, susah aku nanti."

            "Eh, you nak dinner ngan someone? Eih, jom la join sekali. Lagipun, ada beberapa orang yang dah lama kita tak jumpa tengah menunggu...."

            "I pun nak kenalkan someone kat korang, datang kat meja I ngan special one korang tu.I pergi dulu la, korang datang tau jangan tak datang..kalau tak...!"

            Aisehmen, dah terover sangat ke ha? Ni la jadinya kalau dah jumpa kawan lama balik.

            "Abang sorry lambat tadi, Tasha terserempak ngan kawan lama. Dah tu,nyaris-nyaris je terlanggar ngan dia." "Takpe..."

            "You all tunggu kejap erk. Haa,tu pun dorang dah sampai pun."

            Melihatkan cik abangku merenungku semacam je masa mereka duduk, dalam keadaan separuh berbisik aku berkata kepada dia,..

            "Abang tak kisah kan kalau Tasha ajak dorang dinner sekali ngan kita, yang bayar bil nanti pun abang jugak."

            Hehee,akhirnya... "Kalau tak,nanti Tasha cakap kat Abang Aizree yang abang sakitkan hati Tasha..baru padan ngan muka abang."

           Aku masih berdiri tatkala dia tiba-tiba semakin dekat menghampiri lantas memelukku dengan erat, dengan semua mata memandang tepat ke arah kami..aku yakin waktu itu, wajahku sudah mulai merah padam.

No comments:

Post a Comment