Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Wednesday 29 May 2013

INDAHNYA RASA


INDAHNYA RASA

saat cinta berputik
saat sayang berlabuh
saat rindu bertamu
saat kasih bersemi

aku terkaku
aku terkelu
aku terkedu
aku turut membisu

hidupku bagai bersulam bunga asmara
jasadku bagai terbuai bait cinta
hatiku bagai berdendang lagu indah
jantungku bagai pelari pecut

berdebar saat melihat kamu
detaknya untuk kamu
debarannya ingin memilikimu
lajunya bila mendengar namamu

aku hilang kata
aku hilang arah
aku hampir pasrah
namun aku tak menyerah

ku kuatkan hati
agar tak terbuai rasa
agar tak terleka dek cinta
ku kuatkan iman

ingin ku ucapkan padamu
ingin ku katakan padamu
namun lidah terkelu
sedang bibir membisu

lantas ku simpan dalam hati
ku sujud pada-Nya tiap hari
memohon petunjuk dari Illahi
adakah kau dan aku serasi

dalam sujud ku berdoa
agar kau dan aku bersatu
bukan dalam angan dan mimpiku
tapi dalam tiap jagaku

saling menemani
dan menjagai



No comments:

Post a Comment