Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Wednesday 29 May 2013

CINTA TERINDAH - BAB 5




                                                                  Bab 5


4 tahun kemudian...

            Hidup tak selalunya indah dan tak selalunya membuat kita merana.Cuma kita seharusnya tak terlalu mengikut kata hati kita dalam melakukan sesuata perkara.

            Sebagai contohnya diriku ini,Tengku Natasha Aryana Tengku Khairul Adzhar,seorang gadis yang datang dari keluarga yang berada dan merupakan ahli kerabat tapi tak pernah meninggi diri.

            Darjat tak memberikan apa-apa kepada kita,bahkan tidak menjanjikan kebahagiaan.

            Aku mengimpikan kebahagiaan untuk selamanya,tapi seketika cuma.Dan kini aku sedang mencari cinta sejati yang dapat memberikan aku kasih sayang sepenuhnya.

            Telefon bimbitku yang terletak di atas meja sisi berbunyi.Daripada deringan lagu Hindi kegemaranku yang aku setkan sebagai nada pemanggil,sudah pasti ada yang sedang menghubungiku.

            "Elena,..." Dalam keadaan separuh kaget bercampur gembira,aku menjawab salamnya.

            "Assalamualaikum..." "Waalaikumusalam.Hei,you apa khabar? Lama tak dengar cerita." Macam ribut bukan,... "Hai Yana,I sihat.You macam mana..? You dah kahwin ke belum..? Tengah buat apa sekarang ni..?"

            "Hei,you ni ke situ pulak.I  belum kahwin lagi la,lagipun I  kerja dengan Papa I  dan tengah plan nak buka coffee house impian kita dulu..." "You dah pilih tempat ke..? Decoration camne..?"

            Panjang lebar bicara antara kita orang. "Tempat dah ada,tapi deco I  tak ada idea la.Nanti kita pergi tengok sama-sama.Okey.." "Okey,hujung minggu ni kita pergi..!"

            Lagi 3 hari aku dan Elena akan pergi tengok site untuk kafe kami,tapi sekali pun kitorang tak jumpe lagi.So,petang tu aku call dia dan ajak dia datang ke rumah.

            "Hai Elena,how are you? Dah 4 tahun tak jumpa,lepas aje form 5 dulu you terus hilang,sama gak macam dorang yang lain tu baru hari tu I dengar cerita pasal dorang...."

            "I'm fine babe,betul kata you..apa kata I datang rumah you petang besok...?!" "I okey je,tak ada masalah kalau you nak datang pagi ke petang ke...!!"

            Macam ni la kita orang,since dari sekolah menengah lagi..kalau dah bersembang tu,panjang lebar la hal yang di bualkan.

            "Eh,yang lain-lain apa cerita erk..?" "I pun tak tau la,sebab lepas aje tamat sekolah semua ikut haluan masing-masing."

            "Erm..Eh Elena,I dengar sekarang ni you dah ada yang punya.Betul ke apa yang I dengar tu?Katanya anak mami,hensem pulak tu.Jangan-jangan abang angkat I tak,jaga-jaga la dengan dia kalau betul..!"

            Mama dah mula bising,Kak Pah pun dah lama menjerit memanggil namaku."Yana cepat la turun sayang,cik abang awak tu dah lama tunggu kat bawah ni.Nanti dia merajuk baru awak tau."

            "Ala mama,kejap la.Mama cakap la kat abang yang sayang dia tak nak turun lagi,Yana nak duduk kat dalam bilik ni sekejap je lagi.Please mama,please....!"


No comments:

Post a Comment