Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Friday 31 May 2013

CINTA TERINDAH - BAB 11






                        Bab 11



            Hari yang aku tunggu-tunggu selama ni hampir tiba,tapi hal yang tak di sangka-sangka terjadi.Isz meminta agar pertunangan kami diputuskan.

            "Tasha,Isz...Isz minta maaf Tasha,tapi Isz tak sanggup nak hidup dalam penipuan.Isz nak kita putuskan pertunangan kita.Ni keputusan muktamad Isz,harap Tasha dapat terima."

            'Seringkas itu sms yang dihantarnya kepadaku,apa salah aku..?' "Hello..Elena,can we meet now?I tunggu kat MidValley,ok.." "Sure..Ok,kejap lagi I sampai."

            Kenapa..kenapa jadi macam ni..? Kenapa mesti aku..?

            "Elena..Isz,Isz minta putuskan pertunangan kami." "What..tapi kenapa dia buat macam tu?"

            "I don't know babes..I seriously didn’t know what does he think now, entah apa alasan dia I pun tak tau.I tak nak family  I dapat malu disebabkan hal ni,majlis pun tinggal berapa hari je lagi."

            "Habis tu,sekarang ni you nak buat macam mana?" "I..I tak tau nak buat apa dah."

            Handphoneku berdering,dan tanpa melihat siapa pemanggilnya aku terus menjawab panggilan.

            "Hello..." "Hello Yana,tunggu..jangan letak lagi. Actually I  bukan nak masuk campur dalam urusan you tapi,..betul ke you ngan Isz dah clash? Bukan ke majlis you tinggal beberapa hari je lagi,then how..?"

            "Khai please,don't talk about this anymore.I tak nak dengar apa-apa dah pasal tu,please stop it."

            Walaupun tau yang aku sedang kesedihan,dia tetap memulakan bicara yang terhenti sebentar tadi.

            "Yana,I tau yang I tak sepatutnya cakap macam ni tapi..will you marry me....?" Kenapa..Kenapa mesti saat ni,kenapa mesti dia yang tanya...?

            "I..I..I tak boleh nak cakap apa-apa sekarang."

            "It's ok,I'll give you some time to think about it. Tapi you kena ingat, yang majlis tinggal beberapa hari je lagi." "Thank's,Khai..."

            Ya ALLAH,apa yang harus aku buat sekarang ni. Berilah aku petunjuk dalam membuat segala keputusan ya ALLAH.

            Huh..aku berserah kepada ALLAH dalam segala hal. Orang yang boleh aku kongsikan masalah ni mama,papa,abang Aizree,abang Haiqal ngan Elena. Tanya Elena dulu,lepas tu tanya abang Haiqal la.

            "Hello,Elena..you busy  tak sekarang?" "Yana..tak,ada apa?" "I think of seeing you,kat coffee house Jalan Selayang..boleh?" "Of course,why not.I pergi sekarang k,see you later."

            "Kenapa Yana,I tengok you macam ada masalah je. Masalah apa?" "I ada sikit masalah,so  I ingat nak minta pendapat you dalam hal ni."

            Erm..camne nak mulakan ni,pening-pening. "K..masalahnya I dah putus tunang dengan Isz,tapi malam semalam tiba-tiba Khai call I and ask whether I'm willing to marry him or not."

            "Then,what's the problem? What you need to do is just to marry him,that's all." Eh,minah ni.

            "Ya..maybe it's easy to make a desicion but,don't you think it's wierd ? Ye la,Khai macam dah tau yang I ngan Isz dah putus tunang awal-awal lagi."

            "Pelik jugak tu,tapi mungkin dia dah dengar cerita pasal you ngan Isz dari Isz sendiri ke."

            "Ya,mungkin jugak. Lagipun,I  tak tau sama ada nak terima lamaran dia ataupun tak because I'm still confused now."

            "It's easy babe,just accept it. Lagipun you tak nak family you malu kan sebab majlis tinggal seminggu lagi,tapi groomnya tak ada. I tau you tak mungkin batalkan majlis tu sebab tinggal lebih kurang seminggu je lagi,bukannya 3 bulan..right..!"

            Hai,pusing-pusing....tiga hari sebelum majlis tu baru aku bagitau jawapannya pada Khai.Ingatkan dia akan marah aku puas-puas masa dia jawab call aku,tapi ternyata tak.

            "Hello Khai,actually I call ni sebab nak bagitau jawapan pada soalan you kelmarin.." "Ya..so apa keputusan you, atau you nak I hantar wakil petang ni jugak?"

            Aku..aku tak tau nak cakap apa,serasa macam lidahku kelu dan kaku.

            "Hello..Yana,Yana are you there? Yana,again I ask..will you marry me?" Huh.. "Ya..ya..I..I will."

            Entah apa-apa aku ni,lusa nikah tapi hari ni baru bagi jawapan. "Yana,petang ni jugak I datang rumah you dengan family I." "Oo..ok."

            Hemm..tak kisah la apa pun, janji majlis tak di batalkan.Itu dah cukup untuk menyenangkan hati Mama ngan Papa, dan tak perlulah family aku tanggung malu.

            Apa pun yang aku lakukan ini hanyalah demi kebaikan seluruh ahli keluargaku, kerana aku tidak sanggup untuk memalukan mereka semua gara-gara membatalkan majlis perkahwinan yang sudah tidak berapa hari sahaja lagi bakal berlangsung.


No comments:

Post a Comment