Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Thursday 30 January 2014

SRCP - Bab 3


BAB 3


Peperiksaan akhir untuk semester lima bakal berlangsung dalam masa dua minggu lagi, dan seharusnya segala tugasan, assignment, proposal dan slide presentation sudah siap menjelang awal minggu hadapan. Tetapi kini, aku bahkan duduk bersenang-lenang dihadapan laptop sambil jari jemari rancak menari diatas papan kekunci... melakarkan kisah demi kisah di atas helaian kertas maya yang tidak dapat disentuh.

Nur Haziqa Naziha pasti sudah tergolek diatas katil, melakukan hal yang sama seperti apa yang aku lakukan sekarang ini. Malam yang masih muda bahkan menggalakkan aku untuk terus menaip, mengekspresikan segala idea yang muncul.

Penuh pengharapan untuk setiap idea dan watak yang ada itu dapat dihidupkan dalam sebuah picisan yang tak seberapa, tetapi dapat memberi makna, pengajaran dan impak yang bagus buat pembaca.

Kali ini, cerita yang bakal kutulis dan kulakarkan dalam helaian kertas maya bakal mengungkap kisah seorang gadis yang tersepit diantara dua jejaka. Terjerat dalam permainan hati yang langsung tak terduga, tertipu dengan keindahan kata-kata manis yang selalu menghiasi ruang hidupnya.

Kisah antara Airysha Kirana, Fazirul Amsyar dan juga Faid Haris. Kisah cinta yang tak kesampaian, kisah cinta yang penuh halangan, dan kisah cinta yang berakhir begitu tanpa Fazirul Amsyar mahupun Faid Haris bisa memiliki hati Airysha Kirana. 




Akhirnya, penat jari-jemari menaip dan mengarang cerita yang entah bagaimana pengakhirannya, aku terbaring diatas katil... melepaskan lelah dan mengucap syukur walaupun picisan ini belum siap sepenuhnya.

Ruang bilik Haziqa Naziha yang kelihatan terang melalui celahan daun pintu yang sedikit terbuka bagaikan menarik aku untuk melihat. Pintu kamar ku ketuk sebelum membuka sedikit luas bagi membenarkan aku melihat ke dalam.

Ziqa yang meniarap sambil memandang skrin pemuka laptop, membuang pandang ke arahku sebelum tersenyum sungging. Aku labuhkan duduk di birai katil, membalas kembali pandangannya yang tidak dapat untuk ditafsirkan tika itu.

“Rysha... kau, rajin tak? Esok cutikan, jadi...”

“Jadi, jom kita masak... tetiba pulak aku lapar tahap tak ketahuan, sejuk-sejuk macam ni cepat je laa perut aku mintak diisi.”, segera aku pintas percakapan Ziqa.

Lapar yang dirasakan tadi sudah beraja hingga membuatkan aku terasa seperti ada rama-rama yang sedang menari riang dalam perutku saat itu. Tidak menunggu lama, terus aku tarik tangan Ziqa yang sedia berada disisiku.

Mengheret gadis itu ke dapur bersamaku, walhal cuma masak maggie je dan jugak dua muk hot chocolate kesukaan aku dan Ziqa. Hahahaa, terkejut gadis itu kerana ditarik secara tiba-tiba oleh sahabatnya yang seorang ini.

No comments:

Post a Comment