Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Tuesday 3 September 2013

HUJAN




Hujan,
 Kadang x ku sangka ia akan turun,
 Dan kadang x ku duga ia akan lebat...

Hujan,
 Tatkala aku perlukan matahari,
 Awan gelap menyelubungi alam,
 Mencurahkan segala isi perutnya,

Hujan,
 Tika aku inginkan suasana yang indah,
 Kau turun membasahi bumi Allah ini,

Hingga suatu saat,
 Aku bertanya pada diriku,
 'Mengapa aku tidak bisa mendapatkan matahari di saat aku memerlukannya..??'

Dan hujan,
 Pada tika itu aku sedar,

Kita meminta MATAHARI dari Allah,
 Tapi kemudian Allah turunkan HUJAN,
 Untuk membasahi BUMI ini,

Puas kita bertanya,
 Dan puas kita menanti MATAHARI itu,
 Namun ia x juga muncul,

Tapi kemudian,
 Setelah HUJAN berhenti,
 Barulah kita sedari,

Rupa-rupanya,
 Allah menghadiahkan sebuah PELANGI
 Yang indah di balik HUJAN lebat itu tadi,

Bahkan,
 PELANGI itu juga Allah gandakan bilangannya,
 Agar kita terpesona,
 Hanyut dalam keindahan ALAM ciptaan-Nya...

syukran Ya ALLAH,kerna Engkau menghadiahkan keindahan y x ternilai,keindahan semulajadi y x dapat ditandingi...

                                                                                                 Cahaya Illahi

2 comments:

  1. Kita takkan mampu menghargai kebahagiaan andai kita tak pernah mengalami kesedihan.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. setiap kesedihan y dilalui mengajari kita tuk menghargai sesuatu y ada di depan kita, dan ia mengajar kita tuk menyayanginya... ^_^

      Delete