Powered By Blogger

header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Friday 19 February 2016

Cheesy Deserts

Hello, hola, Assalamualaikum.

Hai girls..
Adik², kakak², ibu²..

Ramai antara kita yang suka bereksperimen di ruang dapur kan. So entry kali ni Ai nak sentuh pasal makanan.


Cakap pasal makanan.. sekarang cheesy deserts boleh dikatakan popular juga. Purata di Malaysia ni ramai juga yang suka deserts atau makanan yang berasaskan cheese right. Or else, x ramai laa yang dok menyerbu café Secret Recipes dan yang seangkatan dengannya yang menawarkan deserts/food for breakfast/lunch/dinner yang berasaskan cheese.

Biasa kita ke kedai, tengok cheesecake/cheese tart sampai ada yang terliur tengok menda alah tu semua. (Talkin' 'bout this, I can imagine how tasty the cheesecake feel..hahaa.)

Okay, back to topic.
Sebenarnya cheesy deserts ni kadang kita x mampu nak buat sama, sebijik macam yang jual kt kedai. Kenapa? Sebab resepi yang kita ikut, bahan yang kita guna dan cara kita buat tu x sama.
Tengok dalam buku resepi memang boleh, tapi x semua resepi tu dibagi sebijik, sebulat betul macam yang dibuat..sebab tu bila kita ikut balik, kadang x menjadi (sama ada terlebih keras atau lembik).

Ai ni bila bosan memang suka bereksperimen. Mostly minat dalam bab masak memasak ni terpesong ke arah masakan barat, apa boleh buat.

Apa yang Ai nak share kt sini sebenarnya ialah, cheesecake atau cheese tart kalau x dicampur telur sekalipun tetap menjadi.. nak tau macam mana result dia? Totally pure taste of the cheese. No additive. Lagi lembut, creamy, pure.


Good luck dearie for the experiment.

1 comment:

  1. You have some really interesting blog posts on here! Glad I found it! I’m following you…Check out my blog if you get a chance! For more information legal herbal empire for sale

    ReplyDelete