header


Home Info Video E-novel Cerpen Puisi&Ayat Cinta Contacts

My FB

Saturday, 2 May 2015

Mengenal Jantina Baby dalam Kandungan

Assalamualaikum kawan-kawan...
Selamat Hari Jumaat.
Mari mengenal jantina bayi anda... (Saje suka-suka time boring)



MENGENAL JANTINA BAYI DALAM KANDUNGAN
Ni hanya petua orang tua-tua. Hanya ramalan mereka

1) BENTUK PERUT
Melihat kepada perut si ibu. Kalau perut ibu kelihatan tajam iaitu meruncing ke depan, maka anak dalam kandungan tu lelaki. Kalau perut ibu bulat bundar / melebar ke tepi, itu kemungkinan anak perempuan. 
-kata kawan-kawan, perut ku melebar ke tepi.. so pompuan.

2) NIPPLE BREAST
Melihat kepada nipple breast si abang atau kakaknya. Kalau nipple abang atau kakaknya terbelah..maka anak yang dalam kandungan tu anak pompuan. Sebaliknya, kalau nipple tu bulat / timbul maknanya anak dalam kandungan adalah lelaki. Ingat..nipple abang atau kakak kepada anak dalam kandungan tau. 
-anak sulung kan..mane la ada abang/kakak. heheee..

3) ARAH TIDUR
Melihat arah tidur si ibu. Kalau si ibu suka tidur mengiring ke kanan.. maka kemungkinan anak yang dikandung adalah lelaki. Sebaliknya, kalau suka mengiring ke kiri mungkin anak pompuan. 
-Memang selalu tidur ngadap belah kiri..sebab bila ke kanan si anak menendang dengan sekuat hatinya. Terpaksalah si ibu ngiring ke kiri.. Pompuan la kan...

4) POSISI BAYI
Merasa arah berat perut. Kalau si ibu merasa bahawa anak dalam kandungan suka duduk kat sebelah kanan..mungkin anak lelaki. Sebaliknya..kalau baby tu suka dok sebelah kiri..mungkin pompuan.
-Tak dapat di pastikan. Mak dia pun cnfius. hehh

5) PERANGAI IBU
Melihat perangai si ibu. Kalau si ibu semasa mengandung suka bersolek, bergaya.. kemungkinan anak dalam kandungan tu pompuan. Sebaliknya kalau malas nak bersolek dan bergaya anak lelaki.
-Tak dapat di pastikan. Sebelum dan semasa mengandung sama jek.. Ala kadar..bukan retis pun. hohoo.. 

6) GARISAN PERUT
Melihat garisan pada perut ibu. Kalau garisan tegak dari bawah ke atas tu terang dan tak putus-putus maka anak dalam kandungan tu kemungkinan lelaki tapi kalau terputus..kemungkinan pompuan.
-Terang dan nyata. hehee.. So, lelaki.

7) WAJAH IBU
Melihat pada wajah si ibu. Kalau wajah ibu berseri-seri orang kata anak lelaki tapi sebaliknya kalau muka tak berseri orang kata anak pompuan..sebab anak pompuan tu telah menarik seri wajah ibu dia..sebab tu muka ibunya tak berseri..
-Tengok sendiri tak berseri mana pun. Sama je dari dulu, makin mengembang ada la. Ate..dah bukan jenis suka bersolek, takdela berseri pong. Ok, pompuan.

8) BUKU LALI IBU
Melihat kepada buku lali si ibu. Kalau kelihatan licin dan putih berseri, kemungkinan anak lelaki. Jika kelihatan kehijauan mungkin anak perempuan.
-Hitam je kutengok. hahaa sebab kulit bukan putih melepak. So, kita konsider kehijauan la yer. Pompuan.

9) RESPONSE
Melihat kepada response kakak atau abang terhadap ibu. Kalau kakak suka kat ibu mengandung ni..anak dalam kandungan kemungkinan lelaki. Tapi sebaliknya kalau kakak tak suka kemungkinan ianya sama jantina dengan dia..pompuan. Begitulah sebaliknya..
-Kan beranak sulung. Tapi bila pegang anak-anak buah, sume pun ok je.. huhuu.. 

10) PEMAKANAN IBU
Ibu yang suka makan makanan masam dikatakan mengandung bayi lelaki dan jika ibu suka makan makanan manis tandanya bayi perempuan. Ibu mengandung yang suka makan seafood juga dikatakan mengandung bayi lelaki.
-Haishhh sekarang dah 3rd trimester memang nak yang manis-manis aje. huhuu.. So, pompuan
-Seafood pun tibai semacam jugak. Lelaki??


Sebenarnya tak kisah pun lelaki atau pompuan, asal sihat wal-afiat, sempurna kejadiannya pun dah bersyukur sangat. ALhamdulillah atas tiap rezki Tuhan kirimkan. Terima seadanya. Tiap anak lelaki dan perempuan yang dilahirkan, semuanya ada kelebihan masing-masing. Tuhan lebih mengetahui mana yang terbaik untuk kita. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment